Vår filosofi kring värdeskapande partnerskap
Helsingborgs Symfoniorkester & Konserthus har tydliga riktlinjer och strategier i arbetet med värdeskapande partnerskap och CSR.
Vårt primära mål är att träffa affärsmässiga överenskommelser som på ett tydligt sätt stärker varumärkena för båda parter. Vi vill också inleda samarbeten med företag från det lokala, regionala och nationella näringslivet. Ytterligare ett mål är att skapa relationer med företag och starka varumärken som vill knyta an till våra kärnvärden:
- tradition
- kvalitet och kompetens
- passion
- öppenhet
- välkomnande
I likhet med alla stadens verksamheter verkar vi i riktning mot Helsingborg 2035 – visionen om den skapande, pulserande, gemensamma, globala och balanserade staden. Här får organisationer och näringsliv en möjlighet att associeras med ett av Sveriges starkaste varumärken inom kultur- och upplevelsebranschen. Konserthusets position bidrar till att göra regionen attraktiv och det i sin tur bidrar till att de mest kompetenta medarbetarna kan rekryteras till näringslivet. Vi tror att våra 75 000 besökare per år, vårt starka varumärke och vår uttalade vilja att förstå och tillgodose en partners marknadsförings- och kommunikationsbehov, gör oss till en attraktiv, modern och lönsam samarbetspartner.
Vi öppnar dörrarna till en ny värld
Vi arbetar aktivt med att öka musikintresset hos den unga generationen, och att göra musiken tillgänglig för barn och unga. Detta sker inte minst genom våra skolkonserter och produktioner med unga och för unga.