- Förändringar i vårt program
Förändringar i vårt program
Vanliga frågor och svar
Biljetter, kunddata och framtida evenemang flyttades över till det nya biljettsystemet 17 maj. Du som tidigare köpt biljetter hos oss kan se alla dina biljetter när du skapar ett konto på vår biljettsida.
Ja, du behöver skapa ett nytt konto i det nya biljettsystemet TIXLY. Om du sedan tidigare har köpt biljetter som du vill få åtkomst till är det viktigt att du använder samma e-postadress som du bokat biljetterna med, när du skapar ditt konto.
Om du vid skapandet av ditt konto använder en ny e-postadress, kommer du inte komma åt dina redan inköpta biljetter och historik på ditt konto under ”Mina sidor”.
Du hittar ”mina sidor” genom följande steg:
- Besök inloggningssidan på vår webbplats genom att klicka här.
- Klicka på knappen ”Logga in” längst upp i högra hörnet. Besöker du sidan med din mobiltelefon så kommer det att finnas en ikon som du klickar på för att logga in.
- Ange din e-postadress och ditt lösenord.
Du skapar ett nytt konto genom följande steg:
- Besök inloggningssidan på vår webbplats genom att klicka här.
- Klicka på ”Skapa användare”.
- Ange önskade inloggningsuppgifter. Om du sedan tidigare har köpt biljetter i vårt gamla biljettsystem som du vill få åtkomst till, så är det viktigt att du anger samma e-postadress som du använde vid ditt biljettköp.
- När du fyllt i dina uppgifter, klicka på ”Registrera”. Ett e-postmeddelande kommer att skickas till din angivna e-postadress.
- Öppna e-postmeddelandet och klicka på ”Bekräfta”.
Hittar du inget e-postmeddelande? Ta en titt i din skräppost.
Hittar du e-postmeddelandet, men ingen knapp för att bekräfta? Det betyder att den e-postadress du angivit inte är kopplad till systemet sedan tidigare. Då krävs inte att du bekräftar. - Nu kan du logga in på ditt konto med de inloggningsuppgifter som du har valt. När du väl är inloggad kan du klicka på ”Redigera användare” för att redigera dina kontouppgifter.
För att se instruktioner med bildexempel, klicka här.
Om du har specifika frågor om vårt byte till det nya biljettsystemet TIX, eller hur det berör dig som tidigare kund kan du kontakta oss. Mejla konserthuset@helsingborg.se eller ring 042-10 42 80.
Biljettkassans öppettider hittar du på vår webbplats genom att klicka här.
Flyttade evenemang
Ändringar i programmet: Framflyttad från 16 oktober 2022 till 28 januari 2023.
Arrangör: Dröse & Norberg
Kontaktuppgifter: För avbokningsmöjligheter eller biljettfrågor vänligen kontakta biljett@drosenorberg.se
Ändringar i programmet: Framflyttad från 26 september 2022 till nytt datum 2023 som bestäms senare.
Arrangör: Skene Comedy
Kontaktuppgifter: För avbokningsmöjligheter eller biljettfrågor vänligen kontakta info@skenecomedy.se
Ändringar i programmet: Framflyttad från 2 april 2021 (tidigare 12 april och 12 september 2020) till 10 april 2022 klockan 18.00. Behåll din biljett, den gäller för det nya datumet.
Arrangör: Krall Entertainment
Kontaktuppgifter: För avbokningsmöjligheter eller biljettfrågor vänligen kontakta info@krall.se
Ändringar i programmet: Biljetter köpta till 23 december gäller till datumet 18 januari 2023.
Arrangör: Julius Production
Kontaktuppgifter: För avbokningsmöjligheter eller biljettfrågor vänligen kontakta konserthuset@helsingborg.se senast 31 januari.
Ändringar i programmet: Biljetter köpta till 30 januari gäller till datumet 29 maj 2022.
Arrangör: Lifeline
Kontaktuppgifter: För avbokningsmöjligheter eller biljettfrågor vänligen kontakta konserthuset@helsingborg.se senast 21 februari.
Ändringar i programmet: Biljetter köpta till 9 mars 2021 gäller till datumet 24 februari 2023.
Arrangör: Julius Production
Kontaktuppgifter: För avbokningsmöjligheter eller biljettfrågor vänligen kontakta konserthuset@helsingborg.se senast 12 mars.
Ändringar i programmet: Biljetter köpta till 19 februari 2021 gäller till datumet 12 februari 2023.
Arrangör: Julius Production
Kontaktuppgifter: För avbokningsmöjligheter eller biljettfrågor vänligen kontakta konserthuset@helsingborg.se senast 27 februari.
Ändringar i programmet: Biljetter köpta till 26 februari 2022 gäller till datumet 10 mars 2023.
Arrangör: Julius Production
Kontaktuppgifter: För avbokningsmöjligheter eller biljettfrågor vänligen kontakta konserthuset@helsingborg.se senast 2 mars.
Ändringar i programmet: Biljetter köpta till 13 mars 2022 gäller till datumet 28 maj 2022.
Arrangör: Krall Entertainment och Sangré Event
Kontaktuppgifter: För biljettfrågor vänligen kontakta info@sangre.se.
Biljetter till den 16 mars gäller till det nya datumet den 22 april 2022, klockan 19:00.
Föreställningen arrangeras av Audere Vivere AB. Vid biljettfrågor, kontakta arrangören via e-postadressen info@omattvagaflyga.se.
Ändringar i programmet: Evenemanget är framflyttat. Biljetter till den 29 april 2022, klockan 19.00 gäller till det nya datumet den 23 april 2023, klockan 18:00.
Arrangör: Set the Stage – Entertainment
Kontaktuppgifter: info@setthestage.se.
Ändringar i programmet: Biljetter köpta till 30 september 2022 gäller till det nya datumet,
Arrangör: United Stage
Kontaktuppgifter: För avbokningsmöjligheter eller biljettfrågor vänligen kontakta konserthuset@helsingborg.se senast 22 juni.
Inställda evenemang
United Stage har beslutat att ställa in föreställningen ”Hundraåringen – en komedi med Claes Malmberg”. Köpta biljetter återbetalas (exklusive serviceavgift).
Vid frågor, kontakta konserthuset@helsingborg.se
Lohnes Arrangemang har beslutat att ställa in föreställningen ”Ding Dång – Filippas och morfars äventyr – Baserad på Lasse Berghagens sagor och musik”. Köpta biljetter återbetalas (exklusive serviceavgift).
Vid frågor, kontakta konserthuset@helsingborg.se
United Stage och TMK Nöje beslutat att ställa in föreställningen ”Tenori möter Loa”. Köpta biljetter återbetalas (exklusive serviceavgift).
Vid frågor, kontakta konserthuset@helsingborg.se
Arrangören beslutat att ställa in föreställningen ”Shirley Clamp – Nästan 20 år på scen om man avrundar uppåt”. Köpta biljetter återbetalas (exklusive serviceavgift).
Vid frågor, kontakta konserthuset@helsingborg.se
Arrangören Andreas Jonsson Live AB beslutat att ställa in föreställningen ”Det är så synd om mig – Andreas Jonsson”. Köpta biljetter återbetalas (exklusive serviceavgift).
Vid frågor, kontakta konserthuset@helsingborg.se
Med anledning av produktionstekniska skäl har arrangören All Things Live beslutat att ställa in föreställningen Hjälp mig inte – en mörk vårdcentralkomedi av William Spetz. Köpta biljetter återbetalas (exklusive serviceavgift).
Vid frågor, kontakta konserthuset@helsingborg.se
HSO konserten After Work O(er)hörd romantik onsdagen 12 januari är inställd på grund av sjukdom.
Har du köpt dina biljetter på webben kommer du automatiskt att få tillbaka dina pengar på det bankkonto som användes vid köpet. Observera att återbetalningen registreras på samma dag som inköpsdatum. Det kan dröja upp till fyra veckor på grund av hög arbetsbelastning hos biljettsystemet AXS.
Har du köpt dina biljetter i vår biljettkassa eller via något av våra biljettombud tar du kontakt med inköpsstället. Ta med dig dina biljetter och bankkort för kreditering. För frågor, kontakta konserthuset@helsingborg.se eller 042-104280.
Vi hoppas på att få se dig i publiken vid ett senare tillfälle!
HSO konserten Mellan födelse och död fredagen 15 januari är inställd på grund av sjukdom.
Har du köpt dina biljetter på webben kommer du automatiskt att få tillbaka dina pengar på det bankkonto som användes vid köpet. Observera att återbetalningen registreras på samma dag som inköpsdatum. Det kan dröja upp till fyra veckor på grund av hög arbetsbelastning hos biljettsystemet AXS.
Har du köpt dina biljetter i vår biljettkassa eller via något av våra biljettombud tar du kontakt med inköpsstället. Ta med dig dina biljetter och bankkort för kreditering. För frågor, kontakta konserthuset@helsingborg.se eller 042-104280.
Vi hoppas på att få se dig i publiken vid ett senare tillfälle!
HSO konserten Familjeföreställning After fredagen 20 januari är inställd på grund av sjukdom.
Har du köpt dina biljetter på webben kommer du automatiskt att få tillbaka dina pengar på det bankkonto som användes vid köpet. Observera att återbetalningen registreras på samma dag som inköpsdatum. Det kan dröja upp till fyra veckor på grund av hög arbetsbelastning hos biljettsystemet AXS.
Har du köpt dina biljetter i vår biljettkassa eller via något av våra biljettombud tar du kontakt med inköpsstället. Ta med dig dina biljetter och bankkort för kreditering. För frågor, kontakta konserthuset@helsingborg.se eller 042-104280.
Vi hoppas på att få se dig i publiken vid ett senare tillfälle!
Konserten Sweet – Greatest Hits Tour 11 september är inställd på grund av publikrestriktioner.
Har du köpt dina biljetter på webben kommer du automatiskt att få tillbaka dina pengar på det bankkonto som användes vid köpet. Observera att återbetalningen registreras på samma dag som inköpsdatum. Det kan dröja upp till fyra veckor på grund av hög arbetsbelastning hos biljettsystemet AXS.
Har du köpt dina biljetter i vår biljettkassa eller via något av våra biljettombud tar du kontakt med inköpsstället. Ta med dig dina biljetter och bankkort för kreditering. För frågor, kontakta konserthuset@helsingborg.se eller 042-104280.
Konserten Robert Wells med Tonicaorkestern 5 mars är inställd på grund av pandemiläget.
Har du köpt dina biljetter på webben kommer du automatiskt att få tillbaka dina pengar på det bankkonto som användes vid köpet. Observera att återbetalningen registreras på samma dag som inköpsdatum. Det kan dröja upp till fyra veckor på grund av hög arbetsbelastning hos biljettsystemet AXS.
Har du köpt dina biljetter i vår biljettkassa eller via något av våra biljettombud tar du kontakt med inköpsstället. Ta med dig dina biljetter och bankkort för kreditering. För frågor, kontakta konserthuset@helsingborg.se eller 042-104280.
Game of Thrones – The Concert Show är inställd. Hela världsturnén ställs in på grund av pandemin.
Har du köpt dina biljetter på webben kommer du automatiskt att få tillbaka dina pengar (exklusive serviceavgift) på det bankkonto som användes vid köpet. Observera att återbetalningen registreras på samma dag som inköpsdatum. Det kan dröja upp till fyra veckor på grund av hög arbetsbelastning hos biljettsystemet AXS.
Har du köpt dina biljetter i vår biljettkassa eller via något av våra biljettombud tar du kontakt med inköpsstället. Ta med dig dina biljetter och bankkort för kreditering. Vid frågor, kontakta konserthuset@helsingborg.se eller 042-104280.